Week 7: Ben ik nou op vakantie of stage? - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Jirry Pons - WaarBenJij.nu Week 7: Ben ik nou op vakantie of stage? - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Jirry Pons - WaarBenJij.nu

Week 7: Ben ik nou op vakantie of stage?

Door: Jirry

Blijf op de hoogte en volg Jirry

25 Februari 2013 | Brazilië, Florianópolis

Ik heb vernomen dat het in Nederland weer lekker aan het sneeuwen is, erg vervelend voor jullie, werkelijk waar. Hier zijn de Brazilianen zelfs aan het klagen dat het zo warm is, kan je nagaan! Temperaturen boven de 30 zijn nog steeds de dagelijkse gang van zaken en vorige week was enkel de zaterdag lichte bewolkt en de maandag had wat regen. Volgens velen is dit echt een van de beste zomers hier, ik heb het goed getimed dus.

Goed, nu mijn week. Weer eerst het saaie gebeuren, met mijn stage begeleider moet ik al 3 weken een afspraak maken, maar ik ben benieuwd of hij nog weet wie ik ben... Ik heb hem 2 keer gezien en elke keer was het van, we moeten een afspraak maken, we moeten een afspraak maken. Via mail reageert hij ongeveer hetzelfde, maar goed. Zodoende ben ik maar gaan samenwerken met een student hier en hoop daar wat moois van te kunnen maken.

Goed, gelukkig doet de stage zelf er allemaal niet zo toe :P. Maandagavond ben ik naar een pizzaria geweest, die toch net ietsje anders was dan in Nederland. Hier kon je een menu bestellen waarbij de obers rond liepen met allerlei soorten pizza, ze stopten bij jouw tafel en brabbelde de naam van de pizza in het portugees en dan kun je een stukje pakken of niet. Zo ging het steeds aan de lopende band door. Je kon ook nog een buffet langs lopen met wat lasagne en dergelijke, allemaal onbeperkt. Het was allemaal erg lekker en het meest speciale was de dessert pizza. Plakken pizza met witte of melk chocolade en aarbeien, maar ook met een soort koekjes en weer een ander soort chocola. Best apart maar het beviel erg goed!

Dinsdagavond was er een afscheidsetentje van een van de mensen uit het lab. We zouden 19:30 beginnen in locatie A, maar dat werd uiteindelijk 18:30 in locatie B. Brazilië, wat veranderen de plannen hier toch vaak. Maar geen probleem verder natuurlijk, wel betekende 18:30 dat we pas na zevenen uit het lab vertrokken natuurlijk, ik was er zelf dan ook pas om 18:40. Ik hoop dat ik mijn punctualiteit in NL weer een beetje kan herstellen, haha. Het etentje was wel okay, veel protugees gebrabbel om me heen zoals gewoonlijk. Maar de avond had nog meer in zich, na het etentje had ik een feestje van een van de fraternities (geen id wat het in nederlands is, wij hebben dit niet echt...) . Het was 20 reais (8 euro) en open bar! Dus lekker ouderwets zuipen en er toch weer achter komen dat best wat mensen hier rond de universiteit engels kunnen, dat converseert toch wat makkelijker he. Het feestje werd uiteindelijk gestopt door de politie, rond 1 uur stond de eerste politiewagen voor de deur en niet veel later de tweede. Er gebeurde verder niet zo veel, ze stonden enkel stoer voor de deur en iedereen die naar buiten ging mocht niet meer naar binnen, dus het was allemaal nog rustig verlopen.

Op de woensdag zou ik nog gaan stappen, maar dit ging uiteindelijk niet door, Brazilië he. Opzich was dit prima, want ik kon wel een avondje goede nachtrust gebruiken... Op de donderdagavond ben ik bij wat vrienden wat gaan drinken, helaas tot nogal laat. Hierdoor kwam ik de volgende dag pas om 1 uur aan op het lab, toen vervolgens om 4 uur de stroom uitviel. Half uurtje gewacht en toen maar naar huis gegaan, prima werkdag. De vrijdagavond zou ik even kort een biertje doen met wat mensen, maar vervolgens werd ik uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje. Het leek me een beetje vreemd dat ik daar opeens op zou dagen, maar er werd me beloofd dat het niet vreemd zou zijn. Daar aangekomen waren er 4 mensen, waaronder de jarige en zin vriendin. En de Braziliaan waarmee ik was, was blij dat hij mij als excuus kon gebruiken om weg te gaan, haha. Toen nog Lagoa (het stapcentrum hier) ingedoken om de avond te eindigen.

De zaterdag ben ik naar Canasvieiras gegaan, een klein wijkje met wel wat leuke winkeltje enzo en een strand. Het was die dag helaas best bewolkt, maar ik heb me toch erg vermaakt. In de avond was het weer stappen in Lagoa en wel in een apart gezelschap, we waren met twee Brazilianen, twee Nederlanders en twee schotten die aan het reizen waren door Brazilië. Het was wederom een geslaagde avond waarop ik ook een van de fatsoenlijke biertjes hier geprobeerd heb. Eisenbahn, jah, klinkt duits inderdaad. Hier in Santa Catarina heb je een aantal plekken waar veel duitse invloeden zijn en dat zie je dus ook terug in het bier. Toch mis ik nog steeds de echte fatsoenlijk biertjes uit Nederland...

De zondag nog een klein tripje gemaakt naar Santo Antônio de Lisboa. Hier heerst een beetje een visserdorpje gevoel. Het is een klein wijkje met een standje. Het mooie was het uitzicht op de omgeving. Je kon het centrum van de stad zien met de hoge gebouwen en de iconische brug, de heuvels van het vaste land en de baai die de het wijkje omringde. Het weer was echt perfect en met een mooie zonsondergang en wat biertjes aan de waterkant was het vakantiegevoel compleet.

Wat mij betreft was het weer een geslaagde week. Nu ga ik mijn laatste 4 weken hier in, ik heb nog slechts 3 weekenden die ik hier in Floripa zal verblijven. Damn, ik ga deze plek missen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jirry

Actief sinds 04 Jan. 2013
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 164742

Voorgaande reizen:

11 Juli 2023 - 16 Augustus 2023

Huwelijksreis

01 Juli 2021 - 31 Mei 2023

Duikvakanties

23 Juli 2022 - 13 Augustus 2022

Cambodja 2022

01 Augustus 2021 - 20 Augustus 2021

Backpacken door Griekenland

15 Juli 2020 - 24 Juli 2020

Kasteeltjestour 2020

20 Juli 2019 - 14 Augustus 2019

Roadtrip door voormalig Joegoslavië

18 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Backpacken met m'n lief: Nepal

19 Mei 2018 - 14 Juni 2018

Amerika reis met paps en mams

12 Oktober 2016 - 24 December 2016

The Epic Jirry Journey

23 Juni 2014 - 25 September 2014

Stella reisjes

11 Juli 2014 - 20 Juli 2014

Leipe trips

03 Januari 2014 - 12 Januari 2014

Skivakanties

20 Augustus 2013 - 02 December 2013

Australië en meer

04 Januari 2013 - 26 Maart 2013

Stage in Florianopolis, Brazilië

Landen bezocht: