Iets dat lijkt op afscheid - Reisverslag uit Breda, Nederland van Jirry Pons - WaarBenJij.nu Iets dat lijkt op afscheid - Reisverslag uit Breda, Nederland van Jirry Pons - WaarBenJij.nu

Iets dat lijkt op afscheid

Door: Jirry

Blijf op de hoogte en volg Jirry

08 Oktober 2016 | Nederland, Breda

Reizen. Het is altijd al iets geweest dat in mijn natuur zit op de een of andere manier. Het plan was altijd om dit voor een paar maanden heel goed en wel te doen zodra ik afgestudeerd zou zijn. Echter loopt het leven vaak genoeg anders dan gepland en dit was weer zo'n voorbeeld dat dat illustreert. Maar ik ben dan ook iemand die in staat is om alles wat op zijn pad komt met vol enthousiasme te ontarmen.

Zo vond ik mezelf vier dagen na mijn afstudeerpresentatie niet op een parelwit strand maar aan het begin van mijn nieuwe baan. Een ondersteunende functie van de ingenieur van een fabriek. Lekker een half jaar contractje, heerlijk centjes verdienen voor mijn grote reis die meteen erna zou volgen. Ook dat liep weer anders toen de ingenieur weg ging en ik de volledige functie aangeboden kreeg, inclusief een vast contract. Die vastigheid klonk toch wel wat eng, maar dat ik veel plezier in mijn werk heb en de belachelijke veranwoordelijkheid die ik zou krijgen lieten me toch ja zeggen. Echter was er natuurlijk één grote voorwaarde, ik wil nog wel weg! Daarom ook dat mijn reis onderdeel is geworden van mijn contract.

Het is uiteindelijk een paar keer uitgesteld, zo vaak zelfs dat ik er af en toe zelf niet meer helemaal in geloofde dat het nog echt ging gebeuren. Het blijft ook wel een enge gedachte dat ik woensdag in een vliegtuig stap met enkel een ticket heen, een backpack en verder eigenlijk geen plan. Helemaal alleen ook. De afgelopen weken voel ik me echter verre van alleen. Want ik realiseer me op dit moment echt heel goed hoe ik gezegend ben met de mensen om mij heen. Ik denk ook dat ik in mijn vijventwintig jarige bestaan nog nooit zoveel waarde heb gehecht aan al die heerlijke mensen. Daarom ben ik ook druk bezig met een soort van afscheid, op mijn eigen manier. Een steakdiner daar, een whisky'tje hier, lompe avonden stappen, een middagje poolen, allemaal eindigt het met een dikke knuffel en het gevoel dat ik deze mensen eigenlijk liever gewoon met me mee zou nemen. Voor iemand die nog thuis woont zie ik mijn ouders eigenlijk wel weer bijzonder weinig, maar ach, kunnen ze er alvast een beetje aan wennen. (Hoewel ik vermoed dat ze het al wel gewend zijn)

Dat gevoel dat ik zoveel mensen zal gaan missen is wel bijzonder voor me, want ik heb dat voor mijn vorige reizen eigenlijk nooit zo ervaren. Dat is iets wat mezelf laat zien dat ik toch wel, vooral ook juist door dat reizen vermoed ik, veranderd ben. Op een hele fijne manier. Ik ben daarom ook wel benieuwd of dit toch een reis kan worden waarop ik last ga krijgen van heimwee. Maar ergens denk ik ook dat zodra ik dat vleigtuig uitstap aan de andere kant van de wereld, ik jullie weer zo vergeten ben. Hoe dan ook, ik zal jullie up to date houden, wanneer ik internet kan vinden. Ik hoop dat jullie mee kunnen genieten!

  • 09 Oktober 2016 - 10:49

    Cindy:

    Lieve neef, ga mega genieten van je droomreis! Schrijf al je tijd en internet je fantastische verhalen. En kom heel weer thuis. Ook al zien we elkaarniet vaak, ik ben supertrots op je. Dikke knuffel, Cindy

  • 09 Oktober 2016 - 10:52

    Marga:

    Fantastisch verhaal jerry ik hoop dat je het heel fijn gaat krijgen en ik kijk uit naar je verslag steeds en ha ha ik mis je nu al xxxxxx

  • 09 Oktober 2016 - 11:28

    Jac Van IJll:

    Ik wens je een hele mooie en goede reis toe. Je zult zeker gaan genieten.

  • 10 Oktober 2016 - 08:25

    LENIE VAN DER SLUIS:

    Hi Jirry

    we gaan je missen, maar ik wens je heel veel plezier toe de komende 3 maanden en voor wij het weten ben je er weer.

    groetjes
    Lenie

  • 10 Oktober 2016 - 08:52

    Joke Oosthoek:

    Ik wens je heel veel plezier en geniet ervan.
    en wel heelhuids hier weer terugkomen graag!
    groetjes
    Joke

  • 10 Oktober 2016 - 10:43

    Peter Klerks:

    hoi Jirry, het eerste verhaaltje is al leuk ik wens je een hele fijne vakantie en zie je zeker weer na de kerst. we houden zeker wel contact . groet peter

  • 10 Oktober 2016 - 11:14

    Frank Schuurmans:

    Hoi Jirry,
    Geniet ervan en ik ben benieuwd naar je verhalen.
    Groet Frank

  • 11 Oktober 2016 - 18:44

    Pedro:

    Yo Jirry ,
    Heel leuk idee om ons achterblijvers op de hoogte te houden van het avontuur dat je te wachten staat . Geniet met volle teugen van je vakantie , het is voorbij voor je het weet .
    Groeten Pedro.

  • 17 Oktober 2016 - 12:27

    Hans:

    Jirry!

    Veel plezier daar jongen, ik wacht met spanning op de verhalen als je terug komt!

    Gr Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jirry

Actief sinds 04 Jan. 2013
Verslag gelezen: 668
Totaal aantal bezoekers 164433

Voorgaande reizen:

11 Juli 2023 - 16 Augustus 2023

Huwelijksreis

01 Juli 2021 - 31 Mei 2023

Duikvakanties

23 Juli 2022 - 13 Augustus 2022

Cambodja 2022

01 Augustus 2021 - 20 Augustus 2021

Backpacken door Griekenland

15 Juli 2020 - 24 Juli 2020

Kasteeltjestour 2020

20 Juli 2019 - 14 Augustus 2019

Roadtrip door voormalig Joegoslavië

18 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Backpacken met m'n lief: Nepal

19 Mei 2018 - 14 Juni 2018

Amerika reis met paps en mams

12 Oktober 2016 - 24 December 2016

The Epic Jirry Journey

23 Juni 2014 - 25 September 2014

Stella reisjes

11 Juli 2014 - 20 Juli 2014

Leipe trips

03 Januari 2014 - 12 Januari 2014

Skivakanties

20 Augustus 2013 - 02 December 2013

Australië en meer

04 Januari 2013 - 26 Maart 2013

Stage in Florianopolis, Brazilië

Landen bezocht: