Aankomst Florianopolis - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Jirry Pons - WaarBenJij.nu Aankomst Florianopolis - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Jirry Pons - WaarBenJij.nu

Aankomst Florianopolis

Door: Jirry

Blijf op de hoogte en volg Jirry

04 Januari 2013 | Brazilië, Florianópolis

Daar stond ik gister dan, met twee koffers en een rugzak om 3 uur 's middags op schiphol. Uitgezwaaid door pap en opa en oma, zuslief en mam durfden het afscheid helaas niet aan. De vlucht naar Parijs ging helemaal prima en voor ik het wist zat ik al in het vliegtuig naar Rio de Janeiro. Na 12 uur vliegen en weinig slaap (iets met weinig beenruimte en veel turbulentie) was ik daar dan eindelijk en ging ik toch wel erg makkelijk door de douane, om vervolgens mijn bagage op te pikken en in te checken voor mijn laatste vlucht.

Eindelijk na zo'n 26 uur reizen was ik dan eindelijk op de plaats van bestemming: Florianopolis, Brazilië. Een eiland ten zuiden van Sao Paulo met 42 stranden en de mooiste vrouwen ter wereld, althans, zo schijnt het te zijn. Ik keek er al maanden naar uit maar om hier nu daadwerkelijk te zijn voelt heel erg vreemd, ik versta niemand, de omgeving ziet er verre van bekend uit en het is hier toch wel een beetje warm! Ik nog zo mijn best doen met mijn boekje basiscursus Portugees, waarbij ook een cd zat om te helpen bij de uitspraak, maar het helpt allemaal vrij weinig, het gaat namelijk veel en veels te snel allemaal!

Maar aangekomen op het vliegveld werd ik opgehaald door de hoogleraar waar ik in Nederland al contact mee heb gehad. Hij heeft me vervolgens naar het appartement dat ik via de advertentie site van de universiteit heb geregeld gebracht en daar was ook mijn huisgenoot met wie ik gemaild heb. Hij kan engels! Iets waar ik erg blij mee was natuurlijk. Vervolgens nam de hoogleraar me mee om te lunchen op zijn kosten, en mijn huisgenoot die mocht meteen mee (wat een vriendelijke mensen toch allemaal). In Brazilië is de lunch de belangrijkste maaltijd van de dag, ontbijt komt daarna en laat in de avond eten ze dan meestal nog maar iets kleins.
De maaltijd was best goed, ik weet niet wat het allemaal was, maar het smaakte prima. Zelfs de varkenstong, die ik dapper als ik ben moest uitproberen.

Vervolgens heeft de hoogleraar me nog de universiteit laten zien, met name de testopstelling waaraan ik ga werken. Het gevaarte staat op het dak van de universiteit en is bereikbaar via een gammel trapje dat je door een raam naar een platform brengt dat aan het dak is bevestigd. Erg geavanceerd allemaal. Maar de opstelling bestaat uit een gekromde spiegel die licht concentreert op een cilinder met water waardoor uiteindelijk energie opgewekt wordt. Erg interessant allemaal, ben benieuwd wat ik er allemaal mee zal gaan doen!

Eenmaal terug bij mijn appartement werd mij verteld dat ik maandag om 2 uur aanwezig moet zijn, wat ook best prima is, dacht ik zo. Vervolgens ben ik uit gaan pakken en heeft mijn huisgenoot me een kleine rondleiding gegeven. Ik heb een gedeelde keuken (die vrij compleet is), een gedeelde badkamer en mijn eigen kamer heeft een bed, een kast en een bureau, meer heb ik niet nodig denk ik zo (zie facebook voor foto's). Mijn huisgenoot is wel een goede gast, we hebben de afspraak dat ik hem help met engels en hij mij met Portugees, dat gaat helemaal goed komen dus! Hij heeft ondertussen mijn bed gefixt (wat een beetje gammel was), wat beddengoed geleend en een betere bureaustoel gedoneerd. Wel heeft hij de tv die in deze kamer stond mee gejat, maar dat maakt niet uit, want ik versta er toch geen reet van!
Vervolgens ben ik met hem boodschappen gaan doen en ben ik bekend geraakt met de Braziliaanse frisdrank genaamd Guarana, waar ik nu al bijna verslaafd aan ben. Hij vroeg nog of ik zin had om vanavond met zijn vrienden mee uit te gaan maar dat laten we maar staan voor een ander keertje, want ik ben echt kapot, gesloopt door de reis en alles wat ik vandaag in me op heb moeten nemen.

De temperaturen zijn hier overigens ook best ziek, in de avond is 25 graden normaal, overdag is het meestal 30 en vorige week schijnt het hier zelfs 40 graden te zijn geweest, que calor! Oh, en dat van die vrouwen die heel mooi zijn enzo, het lijkt zo ongeveer wel te kloppen tot nu toe, daarover later ongetwijfeld meer. Nu eerst mijn welverdiende douche en nachtrust.

Até logo! (tot later)

  • 05 Januari 2013 - 10:31

    Pap:

    Koning!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jirry

Actief sinds 04 Jan. 2013
Verslag gelezen: 797
Totaal aantal bezoekers 165333

Voorgaande reizen:

11 Juli 2023 - 16 Augustus 2023

Huwelijksreis

01 Juli 2021 - 31 Mei 2023

Duikvakanties

23 Juli 2022 - 13 Augustus 2022

Cambodja 2022

01 Augustus 2021 - 20 Augustus 2021

Backpacken door Griekenland

15 Juli 2020 - 24 Juli 2020

Kasteeltjestour 2020

20 Juli 2019 - 14 Augustus 2019

Roadtrip door voormalig Joegoslavië

18 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Backpacken met m'n lief: Nepal

19 Mei 2018 - 14 Juni 2018

Amerika reis met paps en mams

12 Oktober 2016 - 24 December 2016

The Epic Jirry Journey

23 Juni 2014 - 25 September 2014

Stella reisjes

11 Juli 2014 - 20 Juli 2014

Leipe trips

03 Januari 2014 - 12 Januari 2014

Skivakanties

20 Augustus 2013 - 02 December 2013

Australië en meer

04 Januari 2013 - 26 Maart 2013

Stage in Florianopolis, Brazilië

Landen bezocht: