Week 3: stranden en verbranden - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Jirry Pons - WaarBenJij.nu Week 3: stranden en verbranden - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Jirry Pons - WaarBenJij.nu

Week 3: stranden en verbranden

Door: Jirry

Blijf op de hoogte en volg Jirry

30 Januari 2013 | Brazilië, Florianópolis

Daar ben ik dan weer met een hopelijk mooi verhaaltje.

Het wordt hier met de dag een graadje warmer lijkt het wel, net nu ik dacht dat ik de temperaturen een beetje begon aan te kunnen. Elke ochtend loop ik weer naar de universiteit door de 28-29 graden brandende zon, en dan hebben we het dus over half 9 in de ochtend... Zo was ik er donderdag ten volle van overtuigd dat dat de warmste dag tot nog toe was (dit werd zaterdag meteen weer verbroken, dat zometeen). Ik zat rustig te werken aan mijn stage in het lab, waarna al vrij vroeg in de ochtend de airco kapot ging, natuurlijk precies op die lekkere warme dag. Vervolgens zat ik daar dus in een niet al te fijn werk klimaat mijn werk te doen (inmiddels ben ik verhuisd en zit ik nu weer in een kamer met airco). Rond half 5 kwam een gozer van het lab de kamer binnenlopen met de vraag of ik mee wilde gaan naar het strand.

Ik kon me geen beter einde van de werkdag bedenken en dus reden we eerst naar de supermarkt om een koelbox vol met bier te gooien en daarna naar Praia da Joaquina te gaan. Het was een mooi strand met veel golven (en veel Argentijnen), de duinen vlak voor het strand werden gebruikt om te sandboarden (gewoon precies snowboarden maar dan op het zand dus) en dat was best gaaf om te zien. We hadden maar een plekje in de schaduw opgezocht en toen gingen de biertjes toch wel erg hard. Mijn normaal vrij robuuste bier limiet blijkt hier in de hitte zo op het strand toch wel wat minder robuust te zijn dan ik had verwacht en binnen notime voelde ik hem dus lekker hangen. Dit hielp overigens niet echt bij het proberen te begrijpen van al dat Portugese gebrabbel om mij heen. Maar het was toch wel een mooie dag geworden, om 22 uur kwam ik eindelijk thuis aan om meteen mijn bed in te duiken.

De vrijdag vloog verder voorbij, wel ben ik die dag begonnen bij een sportschool die letterlijk tien stappen van mijn kamer vandaan zit. Dikke spierpijn enzo volgende dag natuurlijk aangezien het stiekem toch alweer een tijdje geleden was... Maar ik heb alweer commentaar van het thuisfront gekregen dat ik dik aan het worden dus ik zal eraan moeten geloven.

De zaterdag ben ik in mijn eentje op pad gegaan, mijn eerste stop was het stand Praia do Campeche. Wederom een prachtig strand met voor ons doen vrij heftige golven, ook erg veel kitesurfers wat gaaf was om te zien. Het was deze dag echt verschrikkelijk warm, nog warmer dan de donderdag, wat ik me niet echt kon voorstellen. Na het strand een beetje te hebben verkend heb ik een bootje gepakt naar Ilha do Campeche, een eiland dat vlak bij het strand ligt. Hier kom je aan op een prachtig klein strandje waar het een stuk rustiger is, zowel qua mensen als qua golven, het strand kijkt namelijk naar Praia do Campeche waardoor het afgeschermd is van de meeste golven. Op dit eilandje heb ik een hike gedaan die me naar wat mooie rotsformaties bracht waar ook nog een paar oude rotstekeningen te zien waren. Na wat chillen op het strand werd ik alweer opgepikt van het eiland en na nog even op het Praia do Campeche te verblijven ben ik weer huiswaarts gegaan. Eenmaal thuis kwam ik erachter dat ik toch wel aardig verbrand was, iets waar ik nog steeds de wonden van aan het likken ben, maar het was het wel waard denk ik zo.

Vervolgens zou ik op zondag nog met wat gasten van het lab naar een van de mooiste stranden hier gaan die je alleen kan bereiken via een hike van een uurtje. Helaas was het weer nogal matig, dus we hebben dat uitgesteld naar komende week. Maar voor deze week dus weer 2 stranden gehad, nog maar 39 te gaan! Denk niet dat ik ze allemaal ga zien.. Maar voor komend weekend staan er weer 3 op de planning, dus ik zal wel een heel eind komen.

Dat was hem weer, zoals jullie nu wel doorhebben is het leven hier erg zwaar, tchau tchau!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jirry

Actief sinds 04 Jan. 2013
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 164869

Voorgaande reizen:

11 Juli 2023 - 16 Augustus 2023

Huwelijksreis

01 Juli 2021 - 31 Mei 2023

Duikvakanties

23 Juli 2022 - 13 Augustus 2022

Cambodja 2022

01 Augustus 2021 - 20 Augustus 2021

Backpacken door Griekenland

15 Juli 2020 - 24 Juli 2020

Kasteeltjestour 2020

20 Juli 2019 - 14 Augustus 2019

Roadtrip door voormalig Joegoslavië

18 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Backpacken met m'n lief: Nepal

19 Mei 2018 - 14 Juni 2018

Amerika reis met paps en mams

12 Oktober 2016 - 24 December 2016

The Epic Jirry Journey

23 Juni 2014 - 25 September 2014

Stella reisjes

11 Juli 2014 - 20 Juli 2014

Leipe trips

03 Januari 2014 - 12 Januari 2014

Skivakanties

20 Augustus 2013 - 02 December 2013

Australië en meer

04 Januari 2013 - 26 Maart 2013

Stage in Florianopolis, Brazilië

Landen bezocht: